1 van de 38 gewijde wagens © Kristien

autowijding

Vader en zoon trotseerden de regen voor de zegen © Kristien

Ook de hond kreeg extra bescherming © Kristien

BEHOUDEN RITTEN

Autowijding aan de Sint Hendrikskerk – Kwenenbos

In het begin van de Grote vakantie, op zondag 4 juli 2021, had de traditionele autowijding plaats voor de Kwenenboskerk. Niet enkel wagens kwamen hierop af! Ondanks de mindere weersomstandigheden wijdde diaken Tom Uytterhaegen 38 auto’s, 14 fietsers, 1 tractor, 1 hond en zelfs 1 loper, die met alle plezier hiervoor zijn ochtendlijke training even onderbrak.

Bij de allereerste voertuigen kwam er ook een trekker op zijn brede banden voorgereden.

Verschillende grootouders hadden hun kleinkinderen gemotiveerd om mee langs te fietsen.

Eén chauffeur had zelfs haar hond meegebracht en maakte van de gelegenheid gebruik om het mooie dier te laten zegenen, wat het beest heel kalm onderging.

Deze zegening geldt niet enkel om de bestuurders te behoeden maar dient tevens om de passagiers en de andere deelnemers van het verkeer te beschermen.

Op de achterkant van het gedenkprentje staat volgend gebed:

‘Heer God,

zegen deze auto die vanaf vandaag voor ons gezin een grote dienstverlener is

en een onmisbaar staaltje van menselijk vernuft.

Zegen ook al diegenen die er eens van zullen gebruik maken.

Begeleidt Gij ons als de Goede Herder langs stad en land,

diepe ravijnen en kolkende rivieren.

Laat ons steeds veilig van elke tocht terugkeren.

Leg het stuur stevig en vast in de handen van de bestuurder

En waak over het heil van de inzittenden. Amen’