Sint Elooi 2 juli 2023

In stoet naar de Sint-Elooikapel ©Lieven

GEZEGENDE BESCHERMING
Autowijding aan de Sint Hendrikskerk

Al jaren organiseert Parochiale Werken Merelbeke een autowijding aan de Sint-Hendrikskerk in de wijk Kwenenbos. Deze activiteit waarin op voorspraak van Sint-Elooi gevraagd wordt onze bestuurders, onze passagiers en ook onze wagens veilig door het drukke verkeer te loodsen.
Zoals steeds zal de autowijding doorgaan aan de deur van de kerk. We verwachten iedereen van 10.00 u tot 11.00 u op zondag 7 juli 2024. Naast auto’s worden ook fietsen, moto’s, tractors, oldtimers en zelfs vrachtwagens – waaronder de brandweerwagens – ontvangen.
Bij deze gelegenheid zal een kleine bijdrage gevraagd worden voor het onderhoud van deze kerk die nog steeds open staat voor de eredienst. Er wordt je dan een aandenken overhandigd.

Sint-Elooi processie

Op zondag 7 juli 2024 om 14.45 start aan Sint-Hendrikskerk met aankomst aan de Sint-Elooikapel (Brandegems Ham) om 15u00.
Zegening van de aanwezigen en dieren om 15u30 door Diaken Tom, gevolgd door een gratis muzikaal optreden.
Deelnemers ontvangen een gratis (fiets)bedevaartvaantje met de beeltenis van de heilige.