EH Schreyen

Overlijden van EH. Julien Schreyen

Na een lange strijd tegen de ziekte, een laatste tijd van verzorging op de palliatieve afdeling van het A.Z Jan Palfijn, is Julien Schreyen daar op donderdag 5 augustus 2021 overleden.

Julien Schreyen was afkomstig van Oosterzele waar hij geboren is op 13 februari 1944. Hij werd, samen met André De Witte uit Scheldewindeke, in de parochiekerk van Oosterzele priester gewijd op 6 juli 1968.

Vele jaren was hij pastoor-deken van Temse en aansluitend nog pastoor-moderator van het nieuwe parochiale geheel  in Temse-Kruibeke.

Hij ging op rust in mei 2018, kwam in Oosterzele wonen en was nog bereid in Oosterzele en Merelbeke te helpen voor de zondagsmissen en de predicatie. Hij deed het zolang zijn gezondheid en de omstandigheden het toelieten, tot aan de Corona uitbraak vorig jaar.

We blijven Julien Schreyen dankbaar gedenken als mens, als christen, als een gedreven en dienstbare priester met een groot geloof en ruime belezenheid.

Parochiaal secretariaat, H. Moeder Teresa - Merelbeke-Oosterzele